Całkiem niedawno mogliście przeczytać nasz artykuł o marce Timberland, w którym przybliżyliśmy Wam jej wizerunek, drogę na szczyt popularności oraz zachowania proekologiczne. Dzisiaj skupimy się głównie na tym ostatnim zagadnieniu – marka publikuje coraz więcej materiałów związanych z ratowaniem planety, poprawianiem jakości i czystości wód oraz dbaniu o kondycję lasów. Są to rzeczy bardzo istotne, choć ostatnio zdecydowanie zostały odstawione w kąt. Timberland wzywa do wspólnej pomocy i mocno angażuje się w akcje społeczne związane z klimatem. Sprawdźcie jak marka walczy z zanieczyszczeniem klimatycznym i dołączcie do akcji!
Timberland na swoich profilach społecznościowych oraz stronach sponsorskich od dłuższego czasu promuje proekologiczne zachowania oraz angaże w charytatywne akcje społeczne. Producent odzieży i akcesoriów swoje poczynania ogłasza wielką misją ratowania świata. Cel jest jasny – „Chcemy wspólnie uczynić ten świat lepszym, będziemy to robić dzięki systemowi zrównoważonej produkcji wykorzystując nasze badania i innowacje. Ekologiczne inicjatywy oraz usługi kierujemy do wszystkich naszych społeczności…”. Najnowszym projektem brandu jest oczywiście tytułowy projekt „Nature Needs Heroes”, promujący podejmowanie "zielonych" zadań poprzez influencerów oraz osoby należące do różnych środowisk i grup społecznych. Wśród takich osobistości znaleźli się między innymi – Loyle Carner, brytyjski muzyk zachęcający do zbierania śmieci, Alice Aedy – słynna reporterka ukazująca na swoich fotografiach zmieniający się klimat, czy sam Jack Harries – reżyser filmów nakłaniający do wspólnych pro-aktywności. Świat Internetu jest ogromny, a znane nazwiska z pewnością przyciągną uwagę ludzi. Takie zagrania nie są przypadkowe, ludzie podążają za swoimi autorytetami, szczególnie gdy tak znani ludzie robią to non profit!
Zbieranie społeczności ‘bohaterów planety’ nie kończy się wyłącznie na jednym projekcie. Kolejną inicjatywą producenta między innymi modowych, ekologicznych zegarków jest współpraca z firmą Thread – zajmującą się przekształcaniem plastikowych butelek z kanałów oraz ulic Haiti w tkaniny, wykorzystywane do dalszej produkcji odzieży i akcesoriów. Timberland nie bez powodu wspiera tak dużą inicjatywę, gdyż sam wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu do produkcji swoich T-Shirtów, torebek oraz butów. Program sam w sobie jest przyjazny dla środowiska, a także koncentruje się na konkretnych społecznościach dotkniętych plagą zaśmiecenia. Projekt ReBOTL gromadzi wokół siebie spore grono entuzjastów oraz daje możliwości pracy dla ponad 1300 mieszkańców Haiti. Zbiórka butelek oraz sprzątanie zaśmieconych ulic jeszcze nigdy nie poszerzało horyzontów tak mocno.
Jeśli myśleliście, że to już koniec Eko pomysłów amerykańskiego producenta, to jesteście w wielkim błędzie. Całkiem niedawno, bo 5 września 2022 roku ruszyła nowa kampania, w której celem jest poprawienie tlenowego komfortu na naszej planecie poprzez ochronę i poszerzanie zielonych połaci leśnych. Program nosi nazwę "Plant the Future" i jest częścią wspomnianej inicjatywy „Nature Needs Heroes”. Co najważniejsze akcja sięga również naszego kraju, możemy ją wspólnie wspierać na kilka sposobów. Timberland nawiązał współpracę z posadzimy.pl! W ramach tej kooperacji i współpracy wraz z zagranicznymi działaczami Timberland oznajmia, iż każdy jeden zakupiony zegarek ich marki to jedno posadzone drzewo. Co więcej, nie są to tylko puste słowa i fałszywe deklaracje – firma ma obrany cel na podstawie danych i badań wykonywanych przez renomowanych specjalistów. Co jest tym celem? 50 milionów posadzonych drzew do roku 2025, mający tworzyć "krąg" tlenowy wokoło naszej planety. Według wyliczeń Szwajcarskiego Uniwersytetu RTH w Zurychu – tak duża ilość nasadzeń pomoże oczyścić około 60% wszystkich zanieczyszczeń spowodowanych przez działalność ludzi.
Przez to jak dużo ostatnimi laty mówiło się o ekologicznym podejściu do życia, wiele firm podobnych do marki Timberland postanowiło wdrożyć niewielkie kroki w tym kierunku. Głównie ma to na celu poprawienie wizerunku, choć nawet drobną pomoc uważamy za potrzebną. Tymczasem amerykańska marka podejmuje walkę na wielu frontach, nawet wewnątrz swoich struktur. Od lat realizowane są tutaj strategie zrównoważonego rozwoju i produkcji. Marka chce, aby do 2030 roku cała oferta odzieży, obuwia oraz akcesoriów była projektowana zgodnie z myślą o obiegu zamkniętym. Jest to data, do kiedy Timberland chciałby zrealizować możliwość pozyskiwania 100% surowców pochodzących z rolnictwa regeneracyjnego. Wszystkie powstałe projekty po tym roku mają stanowić obiekt możliwy do poddania recyklingowi wtórnemu. Do produkcji mają zostać użyte również surowce oraz ich pochodne pozyskane z m.in. plastikowych butelek, odpadów i skrawków skór naturalnych, czy wełny. Jeśli chcecie wspierać rozwój ekologicznej planety i pragniecie, aby zniwelować zanieczyszczenia – wybór produktów od Timberland będzie świetną decyzją, nie tylko pod względem moralnym ale także modowym. Koniecznie zaglądajcie i sprawdzajcie oferty w naszym sklepie na męskie oraz damskie zegarki tego brandu!